Rejs Marzeń-Żeglarska Szkoła Charakterów

Wczoraj zakończyliśmy tygodniowy rejs po Bałtyku. 28 młodych ludzi w wieku 14-18 lat z różnych środowisk wspólnie z kadrą i załogą miała okazję przeżyć niezwykłą przygodę. Na ten tydzień statek „Kapitan Borchardt” stał się dla nas domem, gdzie wszyscy wspólnie pracowaliśmy, uczyliśmy się, gotowaliśmy, śpiewaliśmy, sprzątaliśmy. Był czas na zabawę, beztroski głośny śmiech, jak również ciszę, szeptane rozmowy o tym co naprawdę ważne, chwile refleksji. Wystarczył tydzień, aby grupa osób, których wydawać się dzieli tak wiele, może stać się sobie tak bliska. To był czas naprawdę wymagający, czasami trudny, ale jakże satysfakcjonujący. Wspólnie przepłynęliśmy 421 mil morskich, odwiedziliśmy porty w Nexo na Bornholmie, Karlskrone w Szwecji oraz porty polskie na Helu i w Gdańsku.

To wszystko było możliwe dzięki wsparciu i zaangażowaniu wielu osób, którym pragniemy podziękować. Na początku fantastycznej Załodze z Kapitanem Waldemarem Mieczkowskim na czele. Mateuszu, Jurku, Filipie, Jacku, Andrzeju, Tomku, Bogdanie dziękujemy za ten czas, Waszą cierpliwość, życzliwość i zaangażowanie. Wszyscy mamy świadomość, że gdyby nie ogromne wsparcie finansowe, nie udałoby nam się zrealizować projektu. Dlatego składamy serdeczne podziękowania Wam Wszyscy Darczyńcy, szczególnie p. Tomaszowi Lipskiemu- International Sailing Schools Association oraz Samorządom, które nas wsparły: Gmina PiasecznoUrzad Marszalkowski Wojewodztwa MazowieckiegoPowiat PiaseczyńskiDziękujemy Piaseczno Centrum Zdrowia Czajewicza za zaopatrzenie nas w profesjonalną apteczkę.Bardzo dziękujemy Muzeum Obrony Wybrzeża za ciekawą lekcję historii.Podziękowania dla inicjatorów całego przedsięwzięcia- Ewa LubianiecFundacja Człowiek MożeAneta Piliszek.I na koniec szczególne podziękowania dla kadry, która towarzyszyła młodzieży przed rejsem podczas spotkań realizowanych w Domy Dzieci w Pęcherach, podczas rejsu wykonując wszystkie wachtowe prace ramię w ramię z młodzieżą i niebawem znów się spotka, zgodnie z umową:) Pani Olu, Pani Renato oraz nasza niezawodna Pani Doktor-Magdalena Ciechomska WIELKIE DZIĘKI za Wasz wysiłek i zaangażowanie!